לשיעורים במערכת הטלפונית: 0772222069 / *9120

שלום בית וחינוך ילדים

הרב אבנר קוואס

היא תבחר לך את העסקים!

שקל אחד

מתוקף תפקידה כחומה לבעלה, האשה מתמצאת גם בבחירת עבודה או בפתיחת עסק.

בעל יקר, כשאתה עומד לפתוח עסק, לסגור עסק, לשנות עבודה, להחליף מקום עבודה או לשנות משמרת, כדאי מאד שתתייעץ עם אשתך. היא מבינה בעסקים קצת יותר ממה שאתה חושב.

הרבה אנשים חושבים שלנשים יש כישורים רק לעבודות בית, בישול, נקיון, כביסה וכד', והם מזלזלים באינטליגנציה שלהן וחושבים לעצמם: מה היא מבינה בעסקים? נכון הדבר שהאיש שכלי יותר והאשה רגשית יותר, ולכן נראה שאין לה הבנה בעניינים אלו. אבל גם לה יש צורת ניתוח שכלית שמשלימה את אופן החשיבה והניתוח של האיש.

לאיש יש חכמה, לאשה יש בינה. חכמה זה כחֹּ מָה'. זאת אומרת שהאיש מצטיין בכח לדעת את מהות הדברים. לעומתו, האשה מצטיינת ביכולת להבין דבר מתוך דבר, וביכולתה לחבר במהירות הרבה חלקים ופרטים לתמונה שלימה. אשה מרכיבה את ה'פאזל' הרבה יותר מהר מהאיש וכשהיא מגלה שחסר חלק אחד היא פוסקת ואומרת: חבל על הזמן, כל התמונה לא שווה. הוא עוד לא הספיק להוציא את כל החלקים מהקופסא, והיא כבר סיימה את בניית התמונה וזיהתה את החיסרון. גם בדבר הזה האשה משלימה את בעלה וּמְגֵנָה עליו, שלא יבנה מגדל של קלפים שיתמוטט בקלות.

לכן, לפני שאתה מתכנן תכנית, תפרוס לפניה את הרעיון, היא תסקור אותו ותמצא את נקודות התורפה. היא מומחית למצוא דפקטים, פשוט מומחית. ואתה צריך שיהיה לך מישהו שיעביר ביקורת על התוכניות שלך. כל בעל מפעל יודע שזו רק שאלה של זמן מתי המפעל יקרוס, אם לא תהיה לו ועדת ביקורת חיצונית שתבקר את פס היצור. אנשי עסקים מוכנים לשלם משכורות לגופים חיצוניים שיבדקו וימצאו את הדפקטים והכשלים כדי שהעסק שלהם יתפקד בצורה יעילה. בעל יקר, אשתך היא ועדת הביקורת!

דילוג לתוכן