לשיעורים במערכת הטלפונית: 0772222069 / *9120

שלום בית וחינוך ילדים

הרב אבנר קוואס

שונים שהם משלימים

יחד

ישנם זוגות שבתחילת חיי הנישואין שלהם הם מבקשים זה מזה: תהיה כמוני! הם מבזבזים זמן רב ואנרגיה בלנסות ולהסביר לצד השני למה להיות כמוני זה הכי טוב… זוהי טעות יסודית שנובעת מחוסר הבנה של דבר בסיסי השוני הוא ההשלמה. הבורא יצר איש ואשה שונים בפרצופיהם ובמבנה גופם כדי שיגיעו לידי איחוד והשלמה.

אם הם היו נבראים זהים לא היה להם שום ענין וחשק להתחתן מה לנו ולצרה הזאת?

אם כן ממה נובע הרצון להתחתן ולהקים בית, להיכנס לעול שלא יגמר לעולם ולהתמודדויות אינסופיות? הידיעה בתת ההכרה שבן הזוג ישלים לי את מה שאני חסר. הרצון להתאחד מעיד כמאה עדים שאנו מרגישים שהשני הוא ההשלמה שלי.

איש ואשה הם כמו שני גלגלי שיניים התואמים זה את זה. היתרון נכנס בחסרון והחיסרון ביתרון ואז המנגנון עובד! פנתה אלי אשה אחת ואמרה לי: בעלי קר כמו קרח, פריזר, אנטארקטיקה, אין לו רגשות בכלל. תני לי דוגמא… ביקשתי. והיא אמרה: כשהוא חוזר בערב מהעבודה והילד רץ אליו, במקום שְיָרִים אותו בזרועותיו ויאמר לו: מאמי, מאמי… הוא מתכופף אליו, מחזיק בכתפיו ואומר לו בקול מתכתי: שלום… מה נשמע… אמרתי לה: גברת, זהו גבר, הוא קצת קר, וקולו רשמי. היא התעקשה ואמרה: אז שיאמר לו מאמי… כמוני… אמרתי לו: תאמר מאמי… והוא אמר: מאמי… שנשמע כמו מסור חשמלי… אמרתי לה: זה המאמי שלו, את לא יכולה להפוך פיל לציפור.

זאת ועוד, אם הבעל היה מתנהג כמו אשה, אז היו לנו שתי נשים בבית… תשאירי אותו בשמורת הטבע שלו… תני לחַיוֹת לִחְיוֹת… אם נתבונן סביבנו ניווכח שישנם הרבה זוגות שבהם בני הזוג שונים זה מזה בטבעם ובתכונותיהם, ואף על פי כן הם מסתדרים ביניהם יפה מאד, ומצליחים בחיי הנישואין.

נכיר את השוני והניגודים מקרוב. נלמד לא להילחם בהם, אלא אדרבה, נשתמש בהם כדי להגיע לזוגיות מושלמת, ונקים בעזרתם בית חזק ואיתן בבחינת 'טוֹבִים הַשְנַיִם מִן הָאֶחָד'.

דילוג לתוכן