לשיעורים במערכת הטלפונית: 0772222069 / *9120

שלום בית וחינוך ילדים

הרב אבנר קוואס

רגש מוליד דמיון

מנצח

באשה שולט בדרך כלל קו הרגש. רגש מוליד דמיון, ודמיון יוצר פחדים מחיות קטנות כגון ג'וקים! היא מפחדת מג'וקים! כל ההסברים שתסביר לה, שהיא גדולה והוא קטן, היא עבה והוא דק, היא כבדה והוא קל, לא יעזרו. אצל אשה, הרגש דומיננטי ושולט! וההסברים השכליים לא יועילו.

זוג ארצי ישראלי בשעה 11 בלילה… הבעל נרדם על הספה כבר מזמן, וגם אשתו. לפתע האשה התעוררה, ונזכרה שיש בכיור כוס לא שטופה. היא ניגשה לכיור לשטוף אותה, שאם לא כן יהיו

לה נדודי שינה. היא סיימה לשטוף את הכוס ועמדה לשים אותה במייבש. מעל המקרר חיכה לה ג'וק בגודל 3 ס"מ. הוא פרש את כנפיו, והתעופף לעברה, עבר ליד האוזן שלה, ונחת על

השיש. מרוב בהלה, הכוס נשמטה מידה והתנפצה.

היא הרימה קול צעקה: שמעוווווון… הוא התעורר בבהלה ושאל את עצמו: מי אני, מה אני, איפה אני? הוא רץ למטבח בריצת אמוק ושאל: מה קרה??? ג'וק, ג'וק… היא ענתה בבהלה. ואז השתחרר לו הסעיף, והוא התפרץ עליה: תתביישי לך, חשבתי שמתת, מה קרה, בסך הכל ג'וק, את תינוקת? מתי תתבגרי כבר? למה את לא הורגת אותו? הגובה שלך שני מטר והרוחב מטר, את לא יכולה להתגבר על 3 סנטימטר? קוראים יקרים, לפנינו סיטואציה בין איש לאשה שלא נובעת מחוסר רגישות, אכזריות או נקמנות, אלא חוסר הבנה של מה שאשה רואה לנגד עיניה.

הראיה של האיש היא פרופורציונאלית. הוא רואה לפניו אשה גדולה וג'וק קטנטן, והוא לא מבין איך הגדולה לא משתלטת על הקטן, ולמה היא היסטרית.

אשה לעומת זאת, רואה את הג'וק מזווית אחרת. מכיוון שהיא חודרת לפרטים קטנים, מְמַדֵי הג'וק מתנפחים בעיניה והיא לא רואה ג'וק, היא רואה לפניה טנק מרכבה. לכן בעל יקר, תפסיק לקרוא לה תינוקת ופחדנית. תבין את המצוקה שלה. אם אתה רוצה לישון מוקדם ולא לריב איתה עד הבוקר, תאמר לה: אשתי, איך את רוצה שאחסל אותו, עם נעלי השפיץ של שבת? עם מטאטא? אולי עם מחבת? את רוצה שאתלוש לו את הכנפיים ושיחזור הביתה ברגל?… ואחר כך תיקח אותו, תזרוק אותו לפח ותלך לישון מוקדם. אל תעשה 'יום למודים ארוך' מג'וק.

דילוג לתוכן