לשיעורים במערכת הטלפונית: 0772222069 / *9120

פרשת שבוע

הרב רפאל זר

פרשת מקץ – יוונים ומתיוונים

book

”ויהי מקץ שנתיים ימים ופרעה חולם וכו‘… והנה שבע פרות רזות מראה וכו‘… ותבלענה שבע הפרות…“ פרעה חולם, ופותר אין, וכל מצרים על הרגליים. המלך חלם חלום ואין פתרון. החרטומים מנסים ומנסים אך שווא. הבל. פותרים יש, אך ”אין פותר אותם לפרעה“, אין הדברים נכנסים באוזניו של פרעה. חלק אמרו שבע בנות אתה מוליד, שבע בנות אתה קובר, שבע מלכויות אתה כובש, ושבע ימרדו בך, ובאמת נשאלת השאלה מדוע עשה ה‘ ככה? למה לא מיד עלה יוסף מבית האסורים ופתר לפרעה את חלומו? התשובה היא כי אם היה בא יוסף תחילה ומיד פותר, היו החרטומים אומרים וכי מהו כוחו של זה, גם אנו אילו שאלו אותנו היינו פותרים אותו הדבר. לכן המתין עד שייגעו והוציאו את רוחו של פרעה ואחר כך בא יוסף והחזירה לו. ועליו אמר שלמה המלך עליו השלום: ”כל רוחו יוציא כסיל“ – אלו חכמי פרעה ”וחכם באחור ישבחנה“ – זה יוסף. וזהו שאמר הכתוב ”אין נבון וחכם כמוך“. איך יידע שאין כמוהו? על ידי שראה שפתרונם של כולם הבל. מי שמתבונן בדברים הללו, הדברים מבהילים.

יום ראש השנה היה היום בו נגזר שיצא יוסף מבית האסורים ויעלה לגדולה ובבור הכלא כל רגע כנצח. אבל השחרור מתעכב, הגאולה מתמהמהת, למה? כדי שבתחילה יציגו החרטומים את מרכולתם, ינסו החכמים כוחם, יציעו היועצים פתרונות, ועד שאחרון החרטומים לא אמר דברו, עד שאחרון החכמים לא ניסה כוחו, לא הוזעק יוסף להציג פתרונו. רק כשסיימו כל החכמולוגים למיניהם, רק אז, ”ויריצוהו מן הבור“. ועכשיו רק עכשיו נוכל להבין ביתר שאת למה הגאולה מתמהמת. מלך המשיח יבוא כדי לתת פתרון, תרופת אמת לכל המצוקות והמדווים הבריאותיים, המשפחתיים, החברתיים, הכלכליים, הביטחוניים והמדיניים. בכל שטח ותחום קירבת אלוקים, שמירת שבת, מצוות ואמונת השם. אבל כל עוד לא יתנוססו שלטים כוזבים של מוכרי אשליות לציבור: ישראל מחכה לפלוני, פלוני טוב ליהודים, רק פלוני יביא שלום וביטחון, פלוני דורש שינוי, תנו לפלוני להמשיך… משיח עומד מן הצד וצוחק.

תמשיכו תמשיכו חרטומים לנסות לפתור את החלום, תמשיכו להקים בתי ספר יפים אך ללא תוכן, ללא אמונה שורשית, לייצר חברה בלי ערכים לניתוץ שרשרת דורות ולייבא תרבות מנוכרת. נסו לייבא מאות אלפי גויים להציף את הארץ בחנויות לממכר חזיר, נבילה וטריפה, שקצים ורמשים מה נותר לנסות שלא ניסיתם? אך לשווא. הכל מתפוצץ לכם בפנים. בישלתם, בישלתם ומה יצא? איזה תבשיל מוות בסיר רח“ל? כך ניסו היוונים לשנות את מורשתו של עם ישראל, וכך המתיוונים ”הנאורים“ במירכאות כפולות ומכופלות, שהבינו לליבם של היוונים שאנחנו בשנות האלפיים והתרבות שלנו כאילו כבר אינה מתאימה חס ושלום לרוח הזמן, באו הנוצרים וכפו עלינו, מי לא בא לנסות לגרום לנו לכפור בעיקר חס ושלום ”כתבו לכם על קרן השור שאין לכם חלק באלוקי ישראל“ רק מפני שאתם הולכים בתורתו אתם סובלים. אמרו וניסו לשכנע.

ועד היום אותם יוונים ומתיוונים מנסים כוחם בספורט, באינטרנט טמא, בשידורי טלוויזיה מתועבים, בשדרנים רעים וחטאים ברדיו המדברים בריש גלי על השם ועל משיחו, תורתו ועמו. ובטוחים הם בצדקת דרכם ובטוחים הם בטעויותינו. טחו עיניהם מראות הכל שבור, הכל הרוס. אין ביטחון, אין כלכלה, אין חינוך ארצכם שממה, עריכם שרופות אש. יבוא המשיח, וכידוע ”משיח“ ראשי תיבות מדליקין שמונה ימי חנוכה. זה המשיח, להדליק ולהדליק, לגרש את החושך עם השמן והאור כי נר מצווה ותורה אור.

רק כך ננצח, כך יבוא משיח ויראה לכולם, הנה הגפן נתנה פריה והיין ביוקר. הנה הפתרונות היו לפניכם אך לשווא. אין השם בקרבכם ולכן לא תצליחו, לכן יבוא משיח באחרונה, אחרי כל ניסיונותיהם של החרטומים למיניהם, במשך כל הדורות, רק אז ידעו כולם כי ה‘ הוא האלוקים, אין עוד מלבדו, והיה השם למלך על כל הארץ ביום ההוא יהיה ה‘ אחד ושמו אחד.

דילוג לתוכן