לשיעורים במערכת הטלפונית: 0772222069 / *9120

סגירות – חלק ג'

ישנו פתרון נוסף כדי לפתוח ילדים סגורים או שנסגרו כתוצאה ממקרים מסוימים. צריך להעניק לילד הרבה חום ואהבה. ידוע שכאשר אדם רואה מולו מישהו קשוח, לא מחייך, ומדבר ביובש, הוא נסגר ולא רוצה לשתף אותו בכלום.

לעומת זאת, כשעומד מולו אדם חייכן, סימפטי, ובעל מאור פנים, מיד הוא מתחבר אליו ומוכן לספר לו את הסודות הכי כמוסים שיש לו. חום ואהבה הם ממיסים. הילד מרגיש מוגן וחשוב בעיני ההורים וכשהם ישאלו אותו, מה עבר עליו במשך היום, או מה הוא מרגיש יהיה לו יותר קל לפתוח את ליבו.

חום ואהבה לא מתבטא רק בחיבוקים ונשיקות אלא גם בהתחברות לילד, צריך להיות בשבילו כמו אח גדול. לשוחח איתו לפעמים בשעה של שקט, לאכול איתו ביחד וגם להיות סבלן כלפיו כאשר הוא אומר או מראה לנו איזה דבר שהוא עושה או כתב.

יציאה משותפת עם הבן או הבת, אם זה לקניות, סידורים, או סתם לאכול ביחד גלידה. לשבת איתו על ספסל בגן וכד', גם זה יִקָּרֵא" חברות" דבר נוסף שכדאי לאמץ בנושא בו אנו עסוקים – לתת בילד אמון. אם הוא מרגיש שהוא כל הזמן נחשד ובחזקת משקר וכל מה שהוא יספר לא יאמינו לו, אז התוצאה תהיה שהוא יפסיק לספר.

לכן, כאשר שואלים אותו אם הוא הכין שיעורי בית והוא אמר – כן! אל תמשיכו לשאול אותו שוב ושוב את אותה השאלה, כי בזה אתם מדגישים לו שהוא לא דובר אמת.

צריך להתייחס אל הילד כאיש אמת ולקבל את דבריו, ואפילו שאנחנו לא כל כך מאמינים לו נבדוק זאת בדרכים עקיפות, אבל בפניו צריך להדגיש שאנחנו מאמינים לו.

כדאי גם לתת פרסים על אמירת אמת כדי ליצור אצלו את התחושה שמשתלם לומר את האמת. כך נוריד את החסימה של אי האמון והילד יפתח יותר לספר ולגלות לנו דברים חשובים שהיינו רוצים לדעת כדי לעזור לו ולכוון אותו.

דילוג לתוכן