לשיעורים במערכת הטלפונית: 0772222069 / *9120

סיפורי צדיקים

מחשבה על האחר

רקע

עד כמה רבותינו כל מחשבתם הייתה על האחר ודאגתם היא לזולת בלבד. להלן סיפור מופלא ביותר, שהתרחש עם הגאון רבי שלמה זלמן אוירבעך זצ"ל (ראש ישיבת 'קול תורה ).

פעם אחת הלך רבינו ברחוב הפסגה. היה זה בימות החורף, ולפתע גשם חזק התחיל לרדת. רבינו ראה בחור צעיר מישיבה קטנה, מתקרב אליו, עם מטריה קטנטונת של ילדים.

הבחור ביקש מרבי שלמה זלמן להיכנס איתו תחת המטריה שלו. הצדיק אכן כך עשה ונכנס מתחת למטריה, אבל המשיך להירטב כמקודם. המטריה הקטנה, מעל שני אנשים, לא הועילה כמעט כלום כנגד הגשמים העזים.

אחד הנהגים ראה זאת וזיהה את הרב. לפיכך הוא עצר את רכבו והזמין את הצדיק:  "כבוד הרב, היכנס בבקשה ואקח אותך לישיבה" . אמר לו הרב:  "לא, לא, אני הולך עם הבחור הזה".

הבחורים ראו את ראש הישיבה מגיע, כשהוא כולו רטוב מכף רגל ועד ראש. שאלו אותו: "כבוד הרב, למה לא רצה הרב לעלות לרכב? " אמר להם: "ראיתי שלבחור הצעיר הייתה הנאה, מכך שהוא לקח אותי תחת המטריה שלו. עדיף היה לי להירטב, ולא לפגום בהנאה שלו…"

עד כמה גדולים וחשובים מעשי החסד שאנו עושים בעולם הזה – זאת לא ניתן לתאר ולשער. אולם, עלינו לדעת ולהבין, כי כאשר אנו עושים מעשה חסד – מעשה זה הוא לטובתנו ולתועלתנו. או כפי שאמר זאת האדמו"ר הצדיק הרב שלמה גולדמן זצוק"ל על כל פסיעה שאדם פוסע עבור הזולת, חוסך בכך אלף פסיעות עבור עצמו!

להלן סיפור המעובד מתוך 'קול ברמה'. דברים הנאמרים מפי הרב הגאון יצחק זילברשטיין שליט"א ומובאים ע"י ר' מיכאל צורן הי"ו.

אחד מבניו של רב מפורסם בארץ ישראל ' נתקע' בשידוכיו בצורה שאי אפשר לתאר. למרות שנפגש כבר עם עשרות משודכות, לא הצליח למצוא את זיווגו ולהקים בית נאמן בישראל . והנה באחד הימים נפגש הוא עם פלונית, וגמלה בה ההחלטה לאחר הפגישה להודיע תשובה שלילית.

השניים ישבו בבית קפה, ולקראת סיום הפגישה הזמין הבחור שלוש כוסות קפה. המשודכת

התפלאה למי מיועדת הכוס השלישית, וכשהציגה את תמיהתה באוזני הבחור, השיב הלה ואמר: "כוס אחת היא בשבילי, השנייה בשבילךְ, ובאשר לכוס השלישית – התבוננתי וראיתי את המאבטח שעומד בחוץ, ושומר על המקום, וכיוון שאנחנו בתקופה קרה מאוד, מן הסתם גם הוא היה מעוניין בכוס קפה מהביל, ולכן החלטתי להזמין גם עבורו". הבחורה שמעה את הדברים, ובו במקום החליטה, שאם אלו הן תכונותיו של הבחור, היא מעוניינת להתארס עימו… כיוון שעסק 'בחסד ואמת' זיכה אותו ה' להשיג שידוך.
(עין חמד)

דילוג לתוכן