לשיעורים במערכת הטלפונית: 0772222069 / *9120

שלום בית וחינוך ילדים

הרב אבנר קוואס

כוחה של מחמאה

זוגיות ושלום בית

מסופר על בחור שהתחתן והקים בית. כשלושה חודשים לאחר החתונה הוא רץ בבהלה אל הרב שלו ואמר לו: אם הייתי יודע שזה המצב לאחר החתונה, הייתי חושב פעמיים אם להתחתן. מפני מה? שאל אותו הרב, והוא ענה: אני לומד בישיבה, מלגת הלימודים היא 1500₪ לחודש, אשתי עדיין לא עובדת, והיא לא מפסיקה לקנות… היא קונה שתי חליפות בחודש, ונעלים כל שלושה שבועות… אני על הקרשים, האם זה נורמאלי? אמר לו הרב: נכון, זה קצת מוגזם, אבל לבעייתך יש פתרון אחד.

בפעם הבאה שאשתך חוזרת הביתה עם בגד חדש, תאמר לה: את יודעת שאת יפה מאד עם הבגד הזה… התלמיד החוויר ואמר: אני לא מסוגל לומר דברים כאלה, מימי לא אמרתי דבר כזה אפילו לאחותי… אמר לו הרב: אתה לא יכול לומר תשלם! הרב והתלמיד נפרדו. לאחר מספר חודשים הם נפגשו שוב. הרב שאל: נו, מה בסוף? והתלמיד ענה: לא היתה לי ברירה, ראיתי שאני מתמוטט או מהמילים את יפה או מהמינוס בבנק… אז כשהיא חזרה שוב עם בגד חדש, אספתי את כל כוחותיי, הפה התייבש, הלב הלם בחוזקה, ואמרתי לה: את יודעת שזה יפה לך… ודבר נפלא קרה, היא התרפאה, היא הבריאה, היא הפסיקה את הרכישות האובססיביות. אבל כעת יש לי בעיה חדשה, היא לובשת רק את זה… זו כוחה של מחמאה!

ובאמת, אשה רוצה ומעוניינת לשמוע מחמאות בעיקר מבעלה. החזון אי"ש זצ"ל כתב: 'טבע שלה להתענג על חינה בעיניו, ואליו עיניה נשואות'. לכן, תאמר לה שהיא משהו מיוחד, שבלעדיה לא יכולת להסתדר. תאמר לה שאתה לא יודע איזו מצוה עשית ברווקות שזכית בה… השבחים ממלאים אותה ונותנים לה כוחות אינסופיים. המחמאות הן הדלק בחייה של האשה. כשאתה מחמיא לה, היא פורחת שמחה ובריאה נפשית וגופנית. ואם אתה לא עושה זאת, קופצים עליה חוֹלָאִים והיא נעצבת.

דילוג לתוכן