לשיעורים במערכת הטלפונית: 0772222069 / *9120

מאמרים לאשת החיל

מה ה' חושב עלייך?

מה ה' חושב עלייך?

הרב פרידמן שליט"א אומר: שאם היה רב שיכריז שהוא יודע מה חושבים על כל אחד בשמיים, ושכל מי שרוצה לדעת שיבוא אליו. בוודאות כולם כולל אנחנו היינו הולכים לאותו רב שיגיד לנו מה הקב"ה חושב עלינו.

מסקרן אותנו לדעת מה חושבים עלינו בשמיים, מה השם בכבודו ובעצמו רוצה להגיד לך, מה הוא חושב על המעשים שלך והמסלול שלך בעולם.

אז חז"ל נתנו לנו נוסחה כדי לדעת מה חושבים עלינו. ומהי הנוסחה? כמו שאדם מודד – מודדין לו. מידה כנגד מידה. כמו שאת נוהגת עם הזולת, כך נוהגים איתך משמיים. מי שאהוב למטה – אהוב למעלה.

מי שעושה עם הזולת לפנים משורת הדין, הקב"ה עושה איתו לפנים משורת הדין. מי שמקפיד על הזולת ומקשה עליו – כך גם הקב"ה יתנהג איתו וחושב עליו. ניקח זאת בחשבון לפני שאנו מקשים על הבעל, ילדים, חברות, עובדים וכו'.. ניתן בשמחה לאדם אחר גם ובמיוחד שלא מגיע לו, כי כך הקב"ה יתן לנו אפילו אם לא מגיע לנו.

הקב"ה מסתכל עלינו – איך את מתנהגת עם הסובבים אותך, האם בקושי, ברוע, בקוצר רוח. האם את נותנת רק מה שמגיע, או אפילו פחות, האם שהשכנה מבקשת טובה, את מתקמצנת בנתינה שלך, את מביאה לה רק מה שהיא ביקשה ומקפידה שהיא תחזיר לך בדיוק, ואם היא לא מחזירה בכלל, את לא ישנה בלילה מרוב כעס. או הפוך – את נותנת ברווח, בשמחה, בחיוך ולא מקפידה גם אם היא לא תחזיר – הקב"ה ינהג איתך בדיוק כך.

במקרה הראשון, שהקב"ה ירצה לתת לך מתנה הוא ייתן לך בדיוק, ואם תתנהגי לא יפה כלפיו, יקפיד על זה חס ושלום, עד שתחזרי בתשובה של ממש. אך יכול להיות גם להפך – ייתן לך הקב"ה מידו הרחבה, המלאה העשירה והפתוחה – יותר ממה שמגיע לך, בעין טובה ורחבה. זוהי הדרך האמיתית, ללא סגולות, לדעת מה הקב"ה חושב עלינו. נשתדל להסתכל על אחרים בעין טובה, בנדיבות, לדון כל אדם לכף זכות. ללמד את הילדים שלנו כיצד דנים לכף זכות.

להראות לילד בפועל כיצד ניתן לדון לכף זכות, אם אחר עשה משהו לא כשורה – להראות איך ניתן לשפוט לחומרא את המקרה ואיך ניתן לומר דברים טובים על האדם, שאולי הוא ממהר, אולי הוא שכח וכו'.. ולומר זאת בקול רם, שהילדים ילמדו איך עושים זאת בפועל.

ללמד וללמוד איך מוחלים וסולחים, איך מוותרים גם שלא מגיע לצד השני. כי מי לא רוצה שהקב"ה יוותר לו שהוא עושה דברים פחות טובים? "כל המעביר על מידותיו מעבירין לו על כל פשעיו", שאנו מוחלות וסולחות באמת אנו מקלות מעל כנפי השכינה. מורידות מעליה עוד עבירה ועוד עבירה. שמישהו מכעיס אותנו או עשה לנו משהו לא טוב, עצה של הרב לוגסי שליט"א זה לשגר לו מתנות. להתפלל עליו, ככה משגרים מתנות אחד לשני.

תפילה על האחר זוהי נתינה עצומה, ונתינה מולידה אהבה. מביאה את השלום. ככה מקרבים את הגאולה, את המשיח המיוחל. כל ויתור, אהבה ורצון טוב לקירוב – זוהי עוד לבנה בבית המקדש! נשתדל לעשות עוד מעשה טוב, לשמח את בורא העולם שנותן לנו רק טוב, וממשיך ומשפיע עלינו שפע חסדים מאוצר מתנת חינם, גם בלי שנבקש או נעשה משהו בעבור זה. שנזכה לביאת הגואל צדק במהרה בימנו ,אמן!

דילוג לתוכן