לשיעורים במערכת הטלפונית: 0772222069 / *9120

כלים להצלחה

הרב יצחק פנגר

להרוויח מכל הכיוונים

כסף

בחורה אחת נכנסה לחנות והבחינה במכשיר נוצץ. "מה זה?", שאלה את המוכר. "זה תרמוס", הסביר המוכר, "מכשיר ששומר דברים קרים שיישארו קרים, ודברים חמים יישארו חמים". הבחורה התלהבה, קנתה את המכשיר והביאה אותו לעבודה.

"מה זה?", שאל הבוס שלה. "זה תרמוס", ענתה הבחורה, "הוא שומר שדברים קרים יישארו קרים ודברים חמים יישארו חמים". "ומה יש לך בתוכו?", התלהב הבוס, חיבקה הבחורה את התרמוס וענתה: "שתי כוסות קפה וטילון"…

אדם רוצה להרוויח מכל הדברים גם יחד, וזה בלתי אפשרי. בכל בחירה שאדם עושה, עומדות בפניו שתי אופציות: א' ו- ב'. בעצם הבחירה שלו באחת מן האפשרויות הוא מוותר על השנייה – אם האדם בוחר בא' הוא מוותר על ב' וכו'.

כך בכל דבר בחיים, תמיד פעולה, בחירה, העדפה של דבר אחד יבוא על חשבון הדבר השני. צריך שתהיה החכמה לבחור בדבר הנכון, כמו שהתורה אומרת לנו: "…נָתַתִּי לְפָנֶיךָ הַבְּרָכָה וְהַקְּלָלָה וּבָחַרְתָּ בַּחַיִּים לְמַעַן תִּחְיֶה אַתָּה וְזַרְעֶךָ" (דברים ל', י"ט).

לכן, תהיו מודעים לבחירות שלכם, שימו את כל השיקולים על כף המאזניים, תשתדלו לא להיות נגועים, לכן תתפללו לבורא העולם, שינחה אתכם בדרך ובבחירה הנכונה.

דילוג לתוכן