לשיעורים במערכת הטלפונית: 0772222069 / *9120

שלום בית וחינוך ילדים

הרב אבנר קוואס

חוות דעת ההורים

לב

פעם, להורים היה משקל גדול יותר בהחלטה עם מי הבן או הבת יתחתנו. יותר מזה, לרוב הם היו מסדירים את השידוך עוד לפני שהבן או הבת ידעו על כך, ורק אח"כ הם היו מודיעים זאת לשני הצדדים. היתרון בשיטה זו שההורים היו מסננים מראש את ההצעות הלא טובות, ובוחרים את הבן זוג הטוב ביותר שאפשר. ומִכֵּיוָן שההורים יותר מבוגרים, ויש להם יותר נסיון חיים, הבקרה היתה נעשית באופן טוב יותר.

הזוגות של היום נעשו תלויים פחות בהורים והם רוצים להרגיש שהם בוחרים, ושאף אחד לא יגיד להם מה לעשות. יש כאלה שרואים בהורים דמויות מיושנות ואפילו פרימיטיביות, עם דפוסים שהביאו איתם מחו"ל, ואינם מבינים בדור החדש.

להורים יש דבר חשוב שלנו עדיין אין והוא נסיון חיים. נא לא לשכוח, מהדבר שאנחנו מתלהבים הם כבר שכחו, ולמקום שאליו אנו רצים משם הם חוזרים. לכן, חוות דעת ההורים חשובה מאד, והיא מהווה נדבך נוסף בשיקול הדעת לקראת ההחלטה הסופית.

אל לנו לזלזל בדעתם. סוף סוף הם האנשים שאוהבים אותנו הכי הרבה, והם אלה שרוצים בטובתנו יותר מכל. העובדה שדעתם לפעמים מנוגדת לדעתנו, אינה סיבה מספקת כדי לשלול אותם ולא לקבל את דעתם. לרוב הם לא משוחדים כמונו מיופי ומראה, אלא הם עומדים מן הצד ומסתכלים בפרספקטיבה שונה ובוגרת, ולכן חשוב לשמוע את דעתם. הורינו הם בבחינת תמרורים במשעולי החיים, והם מורים לנו את הדרך הבטוחה ביותר להגיע להצלחה.

נאמר בספר תהילים: "שִׁיר ל מעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵי ני אֶל הֶהרים…" אל תאמר 'הרים' אלא הורים. ההר גבוה וצופה למרחוק. מראש ההר ניתן לראות קילומטרים קדימה, מה שאין כן מלמטה שמשם רואים פחות. הורינו רואים רחוק יותר מאיתנו, מכֵּיוָן שיש להם נסיון וחכמת חיים החסרים לנו. הורים מחתנים את ילדיהם על מנת שיחיו בטוב ובאושר, ולא על מנת שיתגרשו! אל לנו לשכוח שאנו זקוקים לתמיכה הנפשית, הרגשית והכלכלית שלהם בהכנות לקראת החתונה, בחתונה עצמה, וגם לאחריה במשך החיים… נא לתת לדעתם משקל. הורינו רוצים לתת לנו את הטוב ביותר, והם רוצים אך ורק בטובתנו.

דילוג לתוכן