לשיעורים במערכת הטלפונית: 0772222069 / *9120

שלום בית וחינוך ילדים

הרב אבנר קוואס

תקלות בשידור וקליטה

דיבור

בעלים יקרים, במאמר זה אני רוצה למסור לכם טיפ  'יהלום' ששווה מיליונים. בעל שיאמץ לעצמו רעיון זה יפתור הרבה בעיות של תקשורת לקויה וידלג מעל הרבה משוכות בקלות. בכל נסיון לשכנע את האשה חייבת להיות פניה אל הרגש. כשרוצים לשנות משהו בבית, להעביר מסר מסוים, או לבקש בקשה שתיעשה על הצד הטוב ביותר, צריך לרגש את האשה, כי זה מה שמדבר אליה. הסבר שכלי ויבש יכול להיות מובן, אבל לא בטוח שהיא תעשה את בקשתך.

בעל יקר, אם ביקשת מאשתך בקשה מסוימת והסברת את רצונך באופן הברור ביותר מבחינה לוגית, אם לא שיתפת בזה את הרגש שלה, אז אל תתפלא שהבקשה שלך לא התמלאה והמטלה לא בוצעה. אין זה מפני שאין לה שכל חלילה, או שהיא עושה לך דווקא, אלא בגלל שהיא לא התפעלה מהבקשה ודברים אחרים דחקו את הבקשה שלך הצידה.

מי לא מכיר את המשפט הקלאסי המפורסם שכמעט כל בעל אומר לאשתו: מיליון פעם אמרתי לך לעשות כך… את לא מבינה? איזה ראש יש לך, את לא קולטת? צריך לדעת שכשנדמה לנו שהיא לא קולטת, הבעיה נמצאת על פי רוב דווקא במשדר ולא במקלט.

למשל: מַשְדֶר שמשדר בתדר FM ומקלט שקולט בתדר AM, האם המקלט יקלוט את השידור? ברור שלא! אז מה עושים? משנים את התדרים של המשדר ל – FM ואז מתקיימים שידור וקליטה. ה'אנטנה' של האשה מכוונת לתדרים של רגש, ושל האיש מכוונת לתדרים של שכֶל, לכן יש לשנות את תדרי השידור מתדרים של שֶכֶל לתדרים של רגש, ומיד המקלט יקלוט. אם

לא תשדר לרגשות שלה, לא בטוח שבקשותיך יתמלאו.

ישנה עוד נקודה שעלינו הגברים להכיר בה. אף אשה בעולם לא התחתנה עם בעלה כדי להציק לו ולאמלל אותו. באופן עקרוני נוכל לומר שכל אשה רוצה לעשות נחת רוח לבעלה. ומכיוון שכך, אם בקשותינו נתקלות בסירוב ובאי עשיה עלינו להבין שכנראה לא העברנו את הבקשה והמסר בצורה נכונה. במקום לחפש כמה מידותיה של האשה רעות, עלינו להפנות את הפנס אלינו, ולבדוק ולחקור האם צורת הבקשה היתה נכונה.

דילוג לתוכן