לשיעורים במערכת הטלפונית: 0772222069 / *9120

שלום בית וחינוך ילדים

הרב אבנר קוואס

מחמאות ללא הגבלה

שלווה

נושא המחמאות הוא נושא רגיש וטעון, ולכן עלינו ללמוד אותו במשנה זהירות. אנו צריכים להבין עד כמה הן חשובות לחיזוק הזוגיות, וכמה זה קריטי והרסני כאשר הן חסרות. יש לדעת שנתינת המחמאות או הגבלתן הוא דבר שאפשר להגדירו כפיקוח נפש או הצלת נפשות.

וכתב הסטייפלר: כידוע, עיקר תקוות האשה בעולמה היא, שיהא לה בעל האוהב אותה… וכשהיא רואה שזה אינו, כמעט שקרוב לפקוח נפש מרוב צער ויגון על היותה גלמודה כאלמנות חיות.

למה לבעל קשה להרבות בפרגון ומחמאות?

האיש מטבעו יותר חיצוני, הוא שכלי יותר ופחות רגשן, וזו הסיבה שקשה לו להחמיא. הוא מסתפק באמירת מחמאות בודדות, וכבר נדמה לו שהוא אמר הרבה יותר ממה שצריך. הוא גם לא מבין למה זה כל כך קריטי אצלה, כי מבחינתו לפעמים הדבר מיותר. ולכן גברת, אל תכעסי עליו, תביני שזה קשה לו, כי הוא בנוי אחרת.

מכל מקום, בעל יקר, אין לך פטור ממחמאות! עליך לדעת שהצורך שלה לקבל מחמאות נובע מהצורך לקבל ממך אישור על העזרה שהיא מגישה לך. לכן, עליך להחמיא ולפרגן ללא גבול. תאמר לה הרבה פעמים במשך היום: אני אוהב אותך!  אפילו שנמאס לך לומר, לה לא נמאס לשמוע…

ולא רק  אני אוהב אותך, אלא גם לומר לה: את יפה, חכמה, נפלאה, מקסימה, זריזה, נהדרת.

יש לתת לה מחמאות על האופי שלה, על ההופעה החיצונית, וגם על המיוחדות שבה, שכן אמרו חז"ל': חן אשה על בעלה'. כי בעל מוצא באשתו משהו מיוחד שאין באף אשה בעולם, ואת זה היא רוצה לשמוע.

כתוב בזוהר שבעל צריך להחמיא לאשתו ולומר לה': כל הנשים לידך כמו קוף ליד בן אדם'. הוא

אמר לה: אשתי, כל הנשים בעולם נראות כמו קופות עם בננה לידך! והיא אמרה לו: אני לא מאמינה לך… את לא מאמינה לי? הוא שאל, ולקח אותה לסופרמרקט. בסופרמרקט, הוא הצביע על הקוּפאיות ואמר לה: תסתכלי, מה כתוב מעל הראש שלה?…  קוֹפָה 1, קוֹפָה 2 , קוֹפָה 3.

9 קוֹפוֹת יושבות מולך ואת לא מרגישה???

ובפינה יושבת הקוֹפָה הראשית… ובבני ברק יש כבר את קוֹ פת העיר… והיא אומרת לו: הפעם ממש הגזמת, אתה אוהב להגזים… ולעצמה היא אומרת: יש משהו במה שהוא אומר…

דילוג לתוכן