לשיעורים במערכת הטלפונית: 0772222069 / *9120

דיבוק חברים ואחים

אמר רבי עקיבא "ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה". מפני מה אמר רבי עקיבא "כלל גדול בתורה"? מספיק לומר – זה כלל גדול! ותו לא?

אלא הכוונה היא, שבלי אהבת חברים ובלי אחדות לא ניתן לקבל את התורה. קבוצת תלמידים שלומדים תורה ואין בניהם דיבוק חברים – תורתם מן השפה ולחוץ. לכן עלינו לחזק ולהתחזק בענין אחדות עם ישראל. עלינו המבוגרים לעשות פעולות של קרוב לבבות ולהשלים עם הסובבים אותנו, אם זה במשפחה ואם זה עם החברים.

כמו כן יש לספר לילדים על תלמידי רבי עקיבא שלא נהגו כבוד זה בזה אפילו ברמות הדקות ביותר ומה קרה בסוף.

וכן לספר בשבתות על שולחן השבת על כבוד שהחכמים נהגו אחד עם השני, וסיפורים על כבוד ועזרה לזולת. וכן יש להשים דגש בימים אלה על הילדים ולהפעיל אותם בענין האחדות והשלום.

כיצד עושים זאת? ראשית, עלינו לעשות להם מבצעים בנושא – בין אדם לחברו כאשר נכין טבלה שתכלול מספר נושאים כגון: וויתרתי לאחי / עזרתי לאחותי / פייסתי את מי שנעלב / וכד'. ומתחת כל טור לרשום שם של ילד או ילדה מהמשפחה. ולעשות להם כוכביות ואם הצליחו במשימות לתגמל אותם כראוי.

שנית, לעשות מבצע לחודש הקרוב שאין מריבות! כלומר אין הרמת ידיים ואין אמירת מילים לא יפות. "מותר" להכשל רק פעמיים ומי שמעד יבקש מיד סליחה מאחיו ורק אם אחיו יסלח לו נמחלה לו הפסילה ונמחקה.

דילוג לתוכן